Dneska Vám napíšu jak vypadá náš normální den. Ráno v 8 vstaneme, upravíme se a jdeme na snídani, kde u toustů a kafe promýšlíme další den v Amsterdamu. Není to moc snadné, Italové řvou, Američani Vás nenechají sednout protože sedí kilometr od stolu a Španělé mezitím berou veškeré jídlo z pultů a balí si ho do tašek, i když je to přísně zakázáno. Zdá se, že jediní češi se tu chovají nejlíp, asi se svět opravdu mění. Po snídani kontrolujeme všechny e-maily a telefonní čísla, opisujeme si názvy ulic kam musíme jít a plánujeme nejoptimálnější cestu tramvají nad GVB mapou (místní MHD), protože jezdíme za lístky  na hodinu a nechceme moc utrácet.
Picture
Zhruba do dvou odpoledne obcházíme úřady, agentury, instituce a všecko možné co máme v plánu a cestou si zapisujeme čísla u bytů na pronájem. V Amsterdamu je totiž každý byt na prodej nebo pronájem pěkně označený cedulkou přilepenou na okně, kde je i telefonní číslo na agenturu a webová adresa, takže je to celkem snadné. Je to dost praktická věc, ale drtivá většina je na prodej, takže moc úlovků zase nemáme. Pak je na řadě oběd. Přímo před hotelem je velké tržiště, kde se dají sehnat čerstvě ulovené a upečené rybišky (šest malých kousků za 5 euro a přejedení jsme oba) nebo zajdeme na polívku a rozpečenou bagetu s pestem (mnoho druhů, cena asi asi 4 eura) a nebo jen tak chroupeme kulatou mrkev, sýr a chleba z Alberta. Pokud nemáme na odpoledne žádné nabídky na byt ani úřady, sedíme znovu u Internetu a odpovídáme na e-maily agentur a realitek. Internet je tady v hotelu hoooodně špatný, když se nedaří, odesíláme jednu odpověď i šestkrát a nejhorší je asi Seznam, netuším proč. Když vyřídíme i internetové věci a pořád je světlo, jdeme se ven projít nebo nakoupit něco k večeři.
Věčer koukáme na televizi, píšeme na blog, upravujeme fotky, večeříme co dům dá a kolem jedenácté jdeme spát. No jdeme spát, snažíme se usnout, protože v hotelu je hodně mladých lidí a rádi trápí svoje sousedy klepáním na dveře ve tři ráno nebo řvaním, ale naštěstí ne každý den. Už se těšíme do svého nebo do jiného hotelu :o) Naštěstí tu budeme už jen dva dny. Jo a abych nezapomněla, postel taky stojí za to. Neznají tu rošty a mají rádi měkké matrace, pro jistotu radši dvě na sobě ...
Kromě těhle standartních věcí jsme si včera koupili holandskou předplacenou telefonní kartu (od Vodafonu) projeli se vlakem, protože jsme dostali dva lístky do centra zdarma od P+R parkoviště kde spinká naše auto a zjistili si kolik nás bude stát náš první výlet v sobotu. Tak dobrou noc :o)

(psáno 5. 3. 2010)
omi
3/6/2010 06:54:08 pm

No koukám, že to je docela boj. Doufám, že se Vám podaří ten začarovaný kruh (práce, bydlení) prolomit co nejdřív. Držím palce a přeju pevný nervy.

Reporty jsou úžasný, skvěle se to čte. Jen tak dál :)